0 varor
Produkten har lagts till i din varukorg
    Du har produkter i varukorgen
    Du har 1 produkt i varukorgen
      Belopp

      Ibland blir det inte som man tänkt sig... Men om du vill förebygga returer och är osäker på en produkt får du gärna kontakta oss innan du lägger en beställning så hjälper vi dig så gott vi kan att välja rätt. =)

      Ångerrätt

      Vi följer distansavtalslagen med 14 dagars ångerrätt. För att ångerrätten skall kunna tillämpas gäller nedan:

      • Varan är i nyskick och får endast provas för att kontrollera dess passform, egenskaper och funktioner. Vid tecken på ytterligare användning kommer en individuell bedömning göras och en passande värdeminskning av varorna tillämpas.
      • Alla etiketter och lappar sitter kvar och originalförpackningen är intakt.
      • Varan skall packas väl och inte ha kommit till skada i transporten när den når oss.
      • Returen skickas inom fristen gällande 14 dagars ångerrätt.
      • Ångerrätten gäller inte produkter som har specialanpassats, ex. en måttsydd torrdräkt eller däckslinor på löpmeter.

      Byten

      Vi hanterar inga direkta byten. Om du önskar att byta en produkt gör du en retur på denna och lägger en ny beställning på önskad vara. Se info vad gäller returer nedan. När vi har mottagit returen kommer du automatiskt att bli krediterad. Notera att fraktavgifter inte återbetalas.

      Returer

      Vi tar emot returer inom 14 dagar enligt ångerrätten. Tyvärr har vi inte möjlighet att erbjuda hantering av returfrakt utan du som köpare är ansvarig för att returen kommer till oss.

      Gör så här:
      1. Fyll i retursedeln och bifoga den i paketet med returen. Ladda ner retursedel här.
      2. Packa varorna ordentligt så att de kan komma fram i bra skick.
      3. Gå till ett ombud och skicka paketet till adressen nedan inom 14 dagar efter att du mottagit paketet.
      4. Spara inlämningskvittot. Detta är beviset på att du returnerat paketet om det skulle komma bort.

        Plums AB
        Att: Retur
        Lilla Bommens torg
        411 04 Göteborg

      OBS! Om returen skickas till ett ombud dit vi måste åka för att hämta ut din retur så tillkommer en hanteringskostnad om 150 kr som dras av på returbeloppet. Vi avråder även från att använda PostNord då de har en mer begränsad policy vad gäller leverans till vår adress än andra fraktbolag.

      Koppla av några dagar efter du skickat returen. Transporten tillbaka till oss kan ta lite längre tid än när vi skickade paketet till dig. Vi hanterar alla returer i turordning efter de kommer in. Efter en snabb inspektion av varorna genomför vi en återbetalning till samma betalningsmedel som användes vid köpet. Notera att fraktkostnaden inte återbetalas. När returen har blivit hanterad kommer du att få ett e-postmeddelande som bekräftar detta.

      Garanti och reklamationer

      Produkter du köper av oss ska självklart vara felfria vid leverans men ibland händer det att något är felaktigt. Då kan du reklamera detta enligt konsumentköplagen. För att kunna reklamera varan ska felet vara ursprungligt, det vill säga att det ska ha funnits där när du fick varan. Vid en godkänd reklamation kommer din produkt i första hand repareras. I andra hand ersätter vi den med en likadan eller likvärdig. I tredje hand ersätter vi dig för varan.

      Om du har fått en vara med ett fel rekommenderar vi dig att så snart som möjligt maila till mail@plums.se med nedan information:

      • Ordernummer
      • Dina kontaktuppgifter
      • Beskrivning av felet
      • Bilder på felet

      Observera att det för företag gäller andra regler för garanti- och reklamationsrätt.